In T. zat muziek

En toen werd ik aangeschreven door T.

Ik zag een tamelijk knappe volslanke vrouw van mijn leeftijd met een enorme bos krullen. Over het algemeen ben ik niet zo van het volslanke maar hier waren de proporties in prima in orde. Sommige (dikkere) vrouwen hebben de alom gevreesde Nederlandse bouw: smalle schouders, platte borsten, brede dijen en een platte, dikke kont. De zogenaamde peervorm. Kijk maar eens in vakantietijd in het buitenland: je pakt de Nederlandse vrouwen met de zandkleurige bermuda's en teenslippers er zo uit. Maar T. was perfect in verhouding met de rondingen op de juiste plekken.

Ze had 2 inwonende pubers en dat was wel iets minder. Maar goed, ik heb nu eenmaal niet zoveel te willen en ze leek mij erg aardig. De mailtjes waren van niveau en de humor was scherp en gevat. Dan heb je mij al snel.

Na een gezellige flirterige mailwisseling over en weer kreeg ik ineens een bericht dat ze het toch niet zag zitten. Ik maak dat wel vaker mee en komt meestal voort uit onzekerheid. Ik vroeg wat het probleem was en ze vertelde dat mijn profiel nog openstond (overigens vrij normaal als je elkaar nog niet hebt ontmoet) en ze dacht dat ik met andere vrouwen zat te mailen. Ze wilde niet 1 van de velen zijn. Natuurlijk was ik ondertussen aan het mailen met andere vrouwen, er was tenslotte nog geen date geweest en als man zijnde wil je toch alle opties openhouden. Maar ik heb wel geleerd om dat absoluut NIET aan de vrouwen in kwestie te vertellen, ook niet als ze daar expliciet om vragen, je begeeft je echt in een mijnenveld. Om haar tegemoet te komen zette ik mijn profiel dicht, vertelde dat ik dat speciaal voor haar had gedaan en geen behoefte had aan andere contacten met vrouwen. Ik vertelde de andere vrouwen met wie ik op dat moment mailde trouwens exact hetzelfde. Je moet tenslotte wel consequent blijven.

Ze slikte het en na wat gesoebat in de mail over en weer (het was nogal een licht ontvlambaar, tikje achterdochtig type) kreeg ik haar zover om een date te plannen. Want ik wilde nu wel eens weten wat voor vlees ik in de kuip had. Letterlijk en figuurlijk.

We spraken af in haar woonplaats waar ze vlak bij het centrum bleek te wonen. Vanaf daar zouden we naar een café lopen. Bij de parkeerplaats liepen we elkaar tegemoet en zo op de eerste oogopslag zag het er goed uit. Hoge hakjes, netjes in de make-up, modieuze kleding, inderdaad volslank maar lichaam dus mooi in verhouding. Het was toen toevallig mooi weer en ze vroeg aan mij of ik eerst een stukje wilde lopen. Op zich een ongewoon verzoek voor een eerste date als je elkaar net hebt ontmoet. Maar ik had via mail al vernomen dat 9 van de 10 dates bij haar stukliepen omdat ze zich slecht op haar gemak en opgelaten voelde. Wellicht was dit voor haar een wat betere manier om elkaar informeel te leren kennen i.p.v. elkaar achterdochtig zitten te bestuderen boven een leeg koffiekopje.

Als het overigens al tot een wandeling komt loop meestal achteraf een stukje met eerste dates, het is dan een prima methode om de onderlinge afstand wat te verkleinen omdat in kroegjes e.d. er vaak een tafel tussen zit. Ik raad je wel aan om gearmd te lopen of dat op zijn minst voor te stellen. Een vrouw en een man die op 20 centimeter van elkaar een rondje lopen helpt de ontluikende hartstocht nu niet echt. Alsof je met een collega van je werk in de pauze een rondje loopt. Maar omdat ik haar nu nog maar net een minuut kende was het een risico om gearmd te lopen voor te stellen. Ze ging er gelukkig wel op in en volgens mij had ik hier gelijk al het eerste puntje van de avond gescoord.

We slenterden door het centrum en kletsten volop. Het was erg gezellig en klikte goed. Op een gegeven moment kregen we dorst van het praten en waren we moe van het lopen. Ook begon het een beetje te miezeren, dus hoog tijd om een tentje op te zoeken. Eerste tentje was erg druk en geen vrije plek. Volgende tentje bleek flink stukje verderop te zitten. Ze stelde voor om dan bij haar thuis wat te gaan drinken (als een vrouw dat voorstelt: niet over twijfelen, ALTIJD doen) maar vroeg zich hardop af wat voor signaal ze hiermee afgaf. Het was tenslotte een eerste date. Ik begreep de hint onmiddellijk en vertelde haar dat ik niets onoorbaars van plan was. Ik deed mij inderdaad iets eerbaarder voor dan ik werkelijk ben maar vaak moet je vrouwen vertellen wat ze op dat moment willen horen anders heb je nooit sex. Gerustgesteld door mijn woorden liepen we naar haar huis.

Eenmaal daar aangekomen kwam ik in een charmant oud huisje terecht. Ik maakte wat complimenten over haar woning en de inrichting en dat bleek een schot in de roos te zijn. Ze was erg trots op haar woning (zie je vaker bij gescheiden vrouwen, willen laten zien dat ze het prima redden in het leven zonder man). We namen plaats op de bank en onder het genot van een drankje kletsten we weer honderduit. Ze bleek o.a. te oefenen voor zangeres. We bleken min of meer dezelfde muzieksmaak te hebben en na wat aandringen kreeg ik een privé-serenade op gitaarbegeleiding. Het klonk nog zuiver ook, ze kon echt zingen. Dit zijn de leuke kanten van het daten, je maakt nog eens wat mee.

De avond vorderde en het bleef ook gezellig. Na een paar voorzichtige steelse aanrakingen was het handje vasthouden en al snel volgde de eerste zoen. Het liep allemaal prima. Van het 1 kwam het ander maar na wat voorzichtig gerommel over en weer besloot ik toch op te houden. Ik vond het geen goede indruk geven om al gelijk de eerste avond met haar naar bed te gaan.. Het was een ontzettend moeilijk besluit voor mij. Ze was zeker zover te krijgen want de gemoederen waren behoorlijk 'verhit'. Toch bleek dit achteraf een goede beslissing te zijn en groeide hierdoor haar vertrouwen.

Een tweede date afgesproken. Dit duurde wat langer voordat we allebei konden, mede door haar kids. Met vrouwen met kinderen is het altijd wat lastiger plannen i.v.m. omgangsregelingen en dergelijke. Het was een etentje in een restaurant die een menukeuze had die ze op prijs kon stellen, ik had het speciaal voor haar uitgezocht en dat werd op waarde geschat. Ook nadien weer naar haar huis, drankje en wat rommelen maar nu hielden we het echt niet meer. We wilden allebei nu vrijen, all the way, wisten dat ook van elkaar en hadden vervolgens spetterende sex. Ik had het zelden zo goed meegemaakt, meestal is toch zo'n eerste keer knoeien, prutsen en aanrommelen. De lichamen zijn zo'n eerste keer vreemd en je weet nog niet wat eenieder fijn vind. Maar we voelden elkaar gelijk goed aan.

Ze had inderdaad een mooi lichaam. Net paar kilo te veel maar mooie volle borsten, gave huid en alles inderdaad in proporties gezien haar volslanke postuur. En geen striae of slappe buik waar veel vrouwen die kinderen gebaard hebben last van hebben.

Hoewel het terugkijkend een geweldig 2e date was, helemaal volgens het boekje, was er toch iets veranderd. Ik wilde wel een derde keer afspreken maar zij helaas niet, er ontbrak aan haar kant de beruchte klik. Ook dat klonk bekend en ik had het idee dat ze te kritisch was geworden na al die jaren van single zijn. Vrouwen zijn soms jaren alleen omdat ze alleen nog voor het perfecte plaatje gaan. Maar dat gaat nu eenmaal niet altijd en zeker niet na 2 dates. Soms moet iets ook de gelegenheid hebben om te groeien. Dat geduld hebben ze vaak niet.

Ze was dus helaas niet te bewegen tot een 3e date dus het hield hier op. Ik stelde nog wel 'friends with benefits' voor, dat doe ik altijd als het afloopt, soms heb je wel eens geluk. De sex was namelijk erg goed en dat vond ze zelf ook. Ze zou er over nadenken en ik liet het rusten, bij deze vrouw voelde ik aan dat ik niet moest aandringen.

Op een gegeven moment waren we bijna een jaar verder toen ik ineens weer wat van haar hoorde. Heel apart, ze nam zelf het initiatief tot contact en als man zijnde moet je daar dan ook gelijk op inspringen want dat doen ze over het algemeen niet uit beleefdheid. Vrouwen hebben daar altijd een bedoeling mee. We spraken af, bioscoopje/drankje wat uiteindelijk eindigde in bed, en het was weer als vanouds. Zonder het met zoveel woorden te zeggen wisten we allebei dat dit wederom een eenmalige gebeurtenis was...we voelden elkaar ook op dat vlak goed aan en dat was prima voor dat moment.

De liedjes die ze toentertijd voor mij zong hoor ik regelmatig op de radio en mijn gedachten gaan dan altijd weer terug naar de fijne spaarzame momenten die ik met haar mocht doorbrengen. Soms zit een spoortje van geluk in een paar uurtjes of een slechts enkele ontmoeting.