E. en de dagcrème met de schnitzel patat

Het allereerste contact met E. verliep al vrij apart dus dat beloofde wat. Ik reageerde op een tamelijk intelligent profiel met een uitgebreide fotoreeks. Op sommige foto's stond zag ze er echt goed uit, op sommige wat minder. E. wist donders goed wat ze wilde, maar vooral wat ze niet wilde. Ze had derhalve een vrij uitgebreid profiel opgesteld, met name over waar een man volgens haar allemaal wel en vooral niet aan zou moeten voldoen. Ik stuurde een kort mailtje met wat standaard openingszinnen. Als ze hapte kon ik altijd nog uitgebreider antwoorden.

Ze hapte en ze vroeg mij waarom ik dacht dat ik bij haar zou passen, een bijzondere en aparte vraag om mee te beginnen. Ik besloot toen de uitgebreide eisenlijst op haar profiel stuk voor stuk te beantwoorden met de gebruikelijke, zelfverzekerde bravoure. Daar stonden trouwens op zijn zachtst gezegd een paar aparte eisen in. Ik noem dan bijv. dat het gebruik van dagcrème door een man in het kader van het verzorgde uiterlijk werd gewaardeerd en hoe men stond tegenover tegen het nuttigen van een schnitzel met patat. Het bezit van patsbakken werden verder ook niet hogelijk gewaardeerd.

Nu heb ik geen probleem met het af en toe nuttigen van een bord patat met een schnitzel, alhoewel ik biefstuk prefereer, maar wel problemen met het gebruik van dagcrème  Ik hou niet van die vette troep, ben geen wijf en vertelde dat haar dat ook min of meer dat soort bewoordingen. Tevens heb ik een uitgesproken voorkeur voor patsbakken. Dit wel met een smiley er bij natuurlijk, want het gaat wat mij betreft wel op de gebruikelijke luchtige toon, je moet je glazen niet ingooien.

Hoe anders werd dit opgevat. Dit backfirede namelijk onmiddellijk en ongenadig met de mededeling dat ze vond dat we op basis hiervan niet bij elkaar zouden passen. Om iemand nu te selecteren op het boycotten van dagcrème alsmede een voorkeur voor dik Duits gaat mij wel wat te ver...in ieder geval geeft het maar eens aan waar vrouwen zo in het algemeen allemaal op kunnen afknappen. Je moet tegenwoordig al oppassen met wat voor kleur sokken je aan hebt.

Ik besloot verder niet meer te reageren en verzond weer mailtjes naar andere vrouwen. Af en toe kwam ik haar nog wel eens tegen bij het doorzoeken van profielen en vroeg mij regelmatig af waar dit nu allemaal fout was gegaan, zeker in zo'n vroeg stadium. Maar het was niet anders, ze was gewoon typisch. Je kan niet overal in de smaak vallen en je moet ten alle tijde jezelf blijven. Ik heb al zo de neiging om mij aan te passen aan de vrouw in kwestie.

Ongeveer anderhalve maand later viel er een mailtje in mijn mailbox van haar. Hierin gaf ze aan dat ik qua uiterlijk en fysieke verschijning wel haar type was, maar dat ze ons niet goed bij elkaar vond passen voor een relatie. Echter, ze had wel behoefte aan knuffelen met iemand....enzo ;) en vroeg terloops of ik daarin interesse had. Ik voelde mij natuurlijk erg gestreeld in mijn ego en was in 1 klap de gekrenkte gevoelens van afgelopen keer vergeten. Wat ze namelijk feitelijk vroeg of ik een SV (seksvriend) wilde zijn of, zoals het ook wel wordt genoemd, a friend with benefits. Eerste keer dat iemand dat mij rechtstreeks vroeg. Een SV zonder SUV.

Echter natuurlijk niet automatisch, ik moest eerst op auditie. Vrouwen moeten eerst peilen of je geen potentiële griezel bent. Date in een grand café en daarna zou zij beslissen of ik in aanmerking kwam voor een tweede ronde. In andere woorden: dus geen seks op de eerste date. Geen probleem, ik heb toch nooit zo'n haast. We spraken komend weekend af. Ik raakte weer eens verzeild in het zoveelste grand café en na even wachten kwam ze binnen. Ik zag een tamelijk lange vrouw met halflang donkerbruin haar, een koket brilletje, normaal postuur met voor het mooie eigenlijk een tikje te brede dijen en hele mooie wenkbrauwen. Een stijlvolle verschijning, dat schoot als eerste door mij heen, maar niet iemand op wie ik waarschijnlijk verliefd kon worden. Maar dat was de insteek ook niet. Alleen seks was natuurlijk prima.

Drankje er bij en de hele avond leuk gekletst. Het klikte erg goed, voor zover dat belangrijk is. Ze bleek ontzettend intelligent, belezen, hoog ontwikkeld en opgeleid te zijn. Als beroep werkzaam in het onderwijs (niet voor de klas) en dat verbaasde mij totaal niet, dat paste ook erg goed bij haar. Als ik een paar uur zit in zo'n café heb ik het wel gezien en wil graag een stukje lopen, dat ook voorgesteld. Ze ging er op in en we wandelen door de stad, onderwijl kletsende over van alles en nog wat. Aan het einde voorgesteld om haar naar haar auto te lopen, flink stukje, maar ze ging akkoord. Ik wilde zo langzamerhand wel eens zoenen en besloot haar bij haar auto vol op de mond te zoenen. Dat werd gelukkig beantwoord. Omdat ik die avond alles had betaald zei ze dat ze iets wilde terugdoen en nodigde mij uit voor een etentje bij haar thuis. Bingo, dacht ik. Dat wordt seks.

Via de mail ontving ik haar adres en de week daarna ging ik naar haar woonplaats, waarbij ik benieuwd was of het nu inderdaad op seks zou uitdraaien of dat ze toch nog wilde wachten. Ik kwam terecht in relatief kleine maar smaakvol ingerichte woning in een buitenwijk van een grote stad. Ik vind dat een woning en zeker de inrichting heel veel verteld over de persoon in kwestie, ook hierin werd ik niet teleurgesteld.

Moderne lichte kleuren met een donkere vloer, alles zeer smaakvol en prima op elkaar afgestemd. Tijdens het eten babbelden we wederom over alles en nog wat. Inkomen, sociale status, werk, vakanties. Het viel mij op dat we inderdaad qua afkomst, inkomen en (politieke) opvattingen werkelijk ontzettend van elkaar verschilden. Ik moest haar achteraf gelijk geven dat we inderdaad voor een normale, volwaardige relatie toch niet zo goed bij elkaar zouden passen. Dat had ze goed gezien.

Op een gegeven moment werd ze om bepaalde redenen een beetje emotioneel door een wat domme, onhandige opmerking van mij die om persoonlijke redenen bij haar niet goed viel (dit kon ik echter niet van te voren weten). Hierdoor veranderde de stemming en kwam ze uiteindelijk niet echt in de mood voor seks. Prima, ik dring niet aan, komt een volgende keer wel weer. Wel wat gepraat over seks, waardoor ik al een beetje wist wat ze wel en niet lekker vond. Ik vind dat erg belangrijk, want het duurt vaak wel even voordat je dat door hebt bij een vrouw. Wel gezoend en geknuffeld, en hartelijk bedankt voor het lekker en gezellige etentje en afscheid genomen.

De derde afspraak was ook weer bij haar thuis, maar ik had haar een etentje geloofd, dus we gingen eerst uit eten. Net als voorgaande keren was het weer gezellig en we konden zo ontzettend leuk praten dat er gewoon vrijwel geen stiltes vielen. Het was gewoon echt een hele leuke praatgrage dame, maar de verschillen tussen ons staken toch wel regelmatig de kop op. Maar goed, we waren beide van mening dat we in elkaar geen relatiemateriaal zagen, dus er was geen man overboord. Doordat je zo verschilt heb je elkaar tenminste wel wat te vertellen, zolang je elkaar maar niet oeverloos tracht te overtuigen van elkaars opvattingen, want dat lukt toch niet.

Eenmaal bij haar thuis op de bank begonnen met voelen, zoenen en strelen...en het liep gelukkig al snel uit op seks. Het was zeker geen wild beest in bed, geen dampende stomende knallende seks en alles moest ook een beetje voorzichtig, maar ook dat vind ik helemaal niet erg. Doordat ik ongeveer wist wat ze prettig vond kon ik het haar redelijk goed naar de zin maken voor een eerste keer. Het werd een latertje en ik ging moe en met een glimlach op de kaken naar huis. Gewoon fijne avond gehad, kon niet anders zeggen, en dat was wel weer eens erg prettig na een lange droevige periode van intense eenzaamheid.

Tussen de afspraken door hadden we goed mailcontact. Wat we deden in zo'n week, we wisselden persoonlijke ervaringen uit, date ervaringen over en weer. Omdat we enkel een fysieke relatie hadden kwamen die dates natuurlijk ook ter sprake, daar kan je het gewoon over hebben zonder bang te zijn voor verdere consequenties. We bleven namelijk gewoon daten tussen onze afspraken door. Dit contact ging steeds verder en dieper, totdat ook potentiële kandidaten werden besproken ('leads' noemden we die, en we gaven de bijbehorende personen bijnamen zoals grasmaaier, werkeloze en scharminkeltje om ze uit elkaar te houden). Ik begon langzamerhand persoonlijke dingen tegen haar te vertellen die ik nog nooit tegen iemand had verteld. Op mijn werk weet namelijk niemand van mijn privéleven en ook de weinige kennissen en vrienden van mij weten van niets. Nu had ik echter een soulmate, iemand wie ik alles kon vertellen.

Ook vertelde ik haar op een gegeven moment over mijn prostituee bezoek. Het was een verademing om het daar eens over te kunnen hebben, normaliter is zoiets taboe. Ongeacht de persoon tegen wie je het verteld. Ze was in alles oprecht geïnteresseerd, vroeg actief door en dat vond ik leuk. Natuurlijk vertelde ze op haar beurt ook alles over haar eerder opgedane seksuele ervaringen en het was een openbaring om het eens vanuit een standpunt van een vrouw te horen. Het contact verdiepte zich steeds meer en we begonnen op een bepaald geestelijk niveau close en intiem te worden wat ik nog niet eerder met een vrouw had beleefd. Het mailverkeer nam excessieve vormen qua grootte aan. Zorgwekkend, want zoiets is op de lange termijn niet vol te houden.

De vierde date was weer bij haar thuis en we belandden al snel in bed. Seks-sessies werden afgewisseld met uren heerlijk tegen elkaar aanleggen en kletsen. Het was samen zo fijn dat ze op een een gegeven moment een zin begon met 'en wat nou als wij tweeën ..nee we passen echt niet bij elkaar'. Ik zou zweren dat ze wilde voorstellen om een relatie te gaan beginnen. Maar ik zag al eerder dat dat er echt niet inzat, had ik haar ook medegedeeld. Ik was niet verliefd en we pasten, ondanks dat we verschrikkelijk goed met elkaar konden praten, gewoon niet bij elkaar. Merkwaardig dat het aan de ene kant zo enorm kan klikken maar aan de andere kant ook weer helemaal niet. Ik vertelde haar wel dat ze nu van het moment moest genieten, omdat zoiets fijns samen altijd eindig is. Het kan maar zo afgelopen zijn. En zo geschiedde. Dat het echter zo snel zou gebeuren kon ik ook niet voorzien.

Vrij kort daarna kwam ze namelijk een potentiële lead tegen waar het erg goed mee leek te klikken. Na de eerste date met hem hadden E. en ik voor een 5e date afgesproken. Was heel gezellig, als vanouds, maar het kwam niet van seks omdat ze met hem serieus iets wilde proberen. Zoiets dien je te respecteren, dus besloot niet aan te dringen.

Hierna niet meer afgesproken maar naderhand nog intensief mailcontact gehad. Ik zag dat de relatie van haar zich langzamerhand begon te ontwikkelen en te verdiepen en besloot een stapje terug te doen, je moet sommige dingen een eerlijke kans geven. En zo..zo was ik dus in 1 keer mijn SV kwijt. We hebben slechts 2x seks gehad en toen was ik haar al weer kwijt. Ontzettend jammer maar zo lopen de dingen soms. Het meest...het meest mis ik echter nog het contact samen en ik weet dat je zoiets niet vaak meer zult meemaken, dat je op zo'n intense manier met iemand contact hebt. Dat doet mij nog wel het meeste verdriet. Op een bepaalde manier..ben ik helaas toch 'mijn vriendin' kwijt..