T. en het scheve schilderij

T. was een echte toevalstreffer. Een dame die bijna 10 jaar ouder was dan ik maar er nog enorm goed geconserveerd uitzag. Op de foto was een blonde schoonheid zichtbaar, netjes in de make-up, netjes in de kleding en voorzien van een stralende lach. De ietwat gevorderde leeftijd zag ik er niet aan af.

Ik stuurde tegen mijn gewoonte in een knipoogje, want ik vond het leeftijdsverschil dusdanig groot dat ik eigenlijk naar mijn mening geen kans maakte. Er vlogen direct wat flirterige mailtjes over en weer (strekking: 'wat moet jij met zo'n oude taart' vs. 'wat moet jij met zo'n jonge god') en....het klikte goed. Ik stelde al snel een date voor en tot mijn verbazing stemde ze toe. We spraken in haar stad af, een bruin café.

Vlak voor de date kwam ze een beetje in moeilijkheden, haar auto vertoonde namelijk nogal wat kuren, dus ik stelde voor om haar van huis op te komen halen. Als je de gelegenheid hebt om dat voor te stellen altijd doen, veel vrouwen ervaren dat als galant. Ze accepteerde dat direct en zonder discussie, dus waarschijnlijk zinspeelde ze daar al op. Eenmaal daar aangekomen deed een lange, vrij knappe, goedgeklede, verzorgde en stijlvolle vrouw open met een brede lach rond haar mond. Rondingen op de goede plaatsen, een prima lichaam zag ik al snel. Gelijk viel de typisch oostelijke (twellooo, hengelooo) tongval op. Ook hier weer netjes in de make-up, verzorgd kapsel...er was echt merkbaar aandacht aan besteed. Misschien net voor het mooie een kilootje of wat teveel, maar dat stoorde niet.

Ik trad binnen in een kleine benedenwoning, was een tikje rommelig maar wel schoon. En dat is al heel wat tegenwoordig. Samen een drankje gedronken en wat informeel gekletst, en toen het ijs was gebroken naar het café waar we de avond doorbrachten onder het genot van wat drankjes en een portie bitterballen.

Ook in het echt bleef de klik. Ze vertelde honderduit over haar leven en er werd nauwelijks over mij gepraat. Na wat gerichte vragen over haar verleden bleek wel dat ze nogal wat persoonlijke drama's had ervaren, waarbij een TIA nog wel het belangrijkste was. Dat is een kortdurende beroerte, soort hersenbloeding. Het heeft nogal veel tijd heeft gekost om daar bovenop te komen en het klinkt gek, maar ik had het idee dat ze daar wel een (permanente) lichte geestelijke tik aan had overgehouden. Begrijp me goed, er zat daar een vrouw met een prima stel hersenen maar kreeg wel de indruk dat er iets -in geringe mate dan- geestelijk met haar mis was. Net een schilderij wat een tikje scheef hing. Verder de nodige problemen gehad met agressieve exen, bedrogen door een kerel en meer van dat soort verhalen. Dat klonk allemaal wel bekend.

Toen ik haar thuisbracht vroeg ze nog of ik wat kwam drinken bij haar thuis. Tsja, normaal weet je het dan wel als man: dat wordt seks. Maar ze kwam bij mij niet over als iemand die even snel het bed met jan en alleman dook en alle lichamelijke signalen wezen daar ook niet op. Ik besloot het een beetje voorzichtig aan te pakken.

We dronken een wijntje in haar tuin, vuurkorf er bij, en kletsten gezellig verder. Op een gegeven moment nam ik het initiatief tot zoenen, en gelukkig werd daar op ingegaan. Ook probeerde ik wat lichamelijke toenaderingspogingen, maar die werden niet beantwoord, dus daar stopte ik al snel mee. Je moet je glazen niet gaan ingooien.

Ik besloot de galante en hoffelijke indruk die ik had gemaakt niet te bederven (ik kan zoiets namelijk maar een bepaalde tijd volhouden) en stapte op een gegeven moment op, waarbij we gelijk al een tweede date afspraken. Terug naar huis zat ik te piekeren. Het was absoluut een redelijk knappe vrouw op leeftijd, maar verliefd was ik niet en ik zou het ook niet worden. Toch besloot ik de tweede date door te laten gaan, het was een uitnodiging om bij haar thuis een hapje te komen eten (zij kookte een diner) en welke man slaat zoiets af?  En wie weet hoe het nog zou lopen...wellicht nog een kansje op seks.

De 2e date kwam ik dus wederom bij haar thuis. Ik wilde een flesje wijn meenemen maar dat weigerde ze, dus ik besloot een bosje bloemen mee te nemen als dank voor het koken. Haar kookkunsten waren niet top, het was ook echt niet lekker maar dan moet je niet te eerlijk zijn. Na het eten nog samen een flink stuk gewandeld in de omgeving, zelfs hand in hand. Eenmaal thuis gekomen weer lekker gezoend. Zelfs op bed gelegen en wat gevoeld en gerommeld, maar ook nu weer werd de boot behoorlijk afgehouden. Het werd mij wel glashelder dat deze dame zich niet snel het bed liet inpraten.

Na deze 2e date besloot ik het af te kappen. Ik begon aan haar te merken dat ze langzamerhand verliefd begon te worden, ik was echt een type waar zij op viel, maar het was niet wederzijds. Ik voelde totaal niets van binnen en wilde haar niet misleiden of aan het lijntje te houden, daar was ze echt te aardig voor. Omdat ook de seks er voorlopig niet inzat en dat geestelijke tikje mij irriteerde was de beslissing snel gemaakt dat er wat mij betreft geen 3e date inzat.

Ze vond het erg jammer om te horen, vroeg zich af of ik het wel een eerlijke kans had gegeven en later hoorde ik wel dat ze er een traantje om gelaten had. Heel vervelend, maar beter nu afkappen dan als de gevoelens zich aan haar kant hadden verdiept. Ik was echt niet verliefd en je kan sommige dingen nu eenmaal niet afdwingen. Ik vertelde haar dat ook eerlijk en ik vertelde haar ook dat ik alleen lichamelijk in haar was geïnteresseerd: als friends with benefits dus. Je kan het altijd proberen. Ze snapte het maar dat zag ze niet zitten.

Een paar maanden later zag ik haar -tijdens het dagelijks doorworstelen van profielen- op de datingsite nog een keertje voorbijkomen en vroeg hoe intussen het met haar ging. Ze zat op dat moment slecht in haar vel, paar persoonlijke tegenslagen gehad. Van het een kwam het ander en toen weer het 'friends with benefits' ter sprake kwam stemde ze tot mijn grote verbazing ineens toe.

Dus een derde date afgesproken waarbij we elkaar lichamelijk zouden verkennen. En ik kan je verzekeren: als man zijnde blijft het heerlijk om zo'n afspraak te hebben. Je weet al dagen van tevoren dat je op een bepaalde avond seks gaat hebben, zonder de onzekere factor van wel of niet een afwijzing. Dat geeft veel zelfvertrouwen en een heerlijk gevoel. Ik had al tegen haar gezegd dat ik niet hield van 'er naar toe, er boven op en dan weg' dus ik nodigde haar uit voor een gezellig etentje buiten de deur. In mijn opinie zijn dit de meest perfecte avonden die er zijn. Je rijdt naar een dame toe waarbij je zeker weet dat je die avond seks gaat hebben. Je gaat lekker gezellig uit eten, drankje er bij, dessert, koffie...daarna terug naar haar huis, nog even zitten op de bank, drankje, gordijnen dicht, beetje rommelen en voelen, plagen, seks, lekker knuffelen, douchen en uiteindelijk moe maar voldaan terug naar je eigen huis.

De seks was echter niet top, ze was erg passief en ze had weinig ervaring (vrij verbazingwekkend voor haar leeftijd), maar de eerste keer is het meestal klunzen, knoeien en rommelen. Vreemde lichamen en je weet nog niet wat de ander allemaal wel en niet lekker vind, je moet op elkaar ingespeeld raken.

Die kans gaf ik het en het werd later wel iets beter, maar het zou nooit een hoogvlieger worden qua geïnspireerde stomende seks, dat werd mij wel duidelijk. Te preuts, te geremd, te passief, geen wisselwerking. Ik kon zelfs het friends with benefits op termijn niet volhouden, begon er tegenop te zien om er heen te gaan en dan moet je stoppen. Ondanks dat was het een leuke ervaring om mee te maken. In mijn herinnering blijft ze bij als lieve, aardige vrouw en ik hoop echt dat ze inmiddels tegen een leuke man is opgelopen. Zo'n vrouw gun je na alle persoonlijke ellende gewoon het allerbeste.