J. en de sporen van een verleden

J. leerde ik kennen via een gratis datingsite. Een eerlijke dame, klein en tenger, ongeveer 5 jaar jonger, recht door zee met 2 jongere inwonende kids. Ze had het niet superbreed, ik zie dat vaker bij vrouwen op gratis datingsites. Die kiezen daar voor omdat ze daar wel berichtjes kunnen sturen zonder kosten, dit in tegenstelling tot betaalsites.

Nadeel van die gratis sites is de ongelofelijke hoeveelheid fakers. Elke sociaal gestoorde VMBO'er met een paar overgebleven hersencellen na het comazuipen maakt uit pure verveling in de vakantie een profieltje aan en begint te zieken of te faken. Of nog erger: volwassen mannen die het leuk vinden om een fake profiel aan te maken, compleet met gejatte foto's van internet en dan vervolgens vrouwen in de maling te nemen, leuk toch. Trieste figuren zijn dat, die de markt verpesten. De vrouwen krijgen bakken met mail op die sites, en ga er maar aan staan wie oprechte bedoelingen heeft en vooral wie niet. Mijn ervaring is dat de vrouwen daar een stuk argwanender zijn dan bij de iets meer dichtgetimmerde betaalsites.

J. was een aardige dame. Het klikte goed via de mail, leuke humor, maar niet enorm veel diepgang. Ook niet mega intelligent, maar wel erg lief. In haar profiel had ze al aangegeven niet eindeloos te willen mailen maar redelijk snel af te spreken. J. was ook een dame die niet elke dag een mailtje verwachtte en stuurde, dat was wel relaxed. Aan de andere kant krijg je dan wel de indruk 1 van de velen te zijn, dus ook ik wilde niet te lang wachten met afspreken. Voor dat je het weet is er weer iemand anders die nog grappiger, leuker en aardiger is dan jij, en dan ben je haar kwijt. Zoiets is altijd goed merkbaar bij steeds kortere reply's die uiteindelijk opdrogen. Of ineens stoppen. Wat mij betreft de belangrijkste reden om niet te lang te wachten.

Ik twijfelde wel enigszins. De foto's op haar profiel lieten afwisselend een erg knappe vrouw tot nogal wat minder knap zien. Typisch een gevalletje van 'die moet ik in het echt zien'. Ook twijfelde ik aan het feit dat ze 2 kids had, waarvan 1 al een puber. Zulke vrouwen zoeken over het algemeen een goede vader met bijbehorend goed inkomen en dat moet je altijd in het achterhoofd houden. Zij maakte daar geen geheim van, en dat kon ik wel weer waarderen.

Ze had een behoorlijk heftig verleden. Zeer jong getrouwd en dat ook lang gebleven, al jong moeder geworden, moeizame relatie door psychische problemen van haar man. Paar keer uit elkaar gegaan, toch weer bij elkaar gekomen. Uiteindelijk is haar man overleden en bleef ze over in een appartementje met 2 kids en krap bij kas. Na die periode is ze goed losgegaan in het uitgaansleven en via internet. Naar mijn mening moet iedereen een 'losgeslagen' en 'losbandige' periode meegemaakt hebben. Deze dame had dat door haar vroege trouwen niet meegemaakt en haalde dat na de dood van haar man behoorlijk in, iets wat ik wel vaker had meegemaakt. Ik sluit niet uit dat ze toen tientallen mannen heeft gehad, maar ze vertelde er maar weinig over. Niet dat mij dat verder uitmaakt, al heb je er 200 gehad, maar de meeste vrouwen bekennen liever niet dat ze flink hebben 'rondgeslet'. Ik vind een flinke dosis ervaring bij dames wel erg aantrekkelijk, dus wat mij betreft geen enkel probleem, maar zelf denken ze daar vaak anders over.

Ik vond het wel jammer dat ik haar in die losgeslagen periode niet ben tegengekomen. Ze was nu overduidelijk op zoek naar rust en stabiliteit, goed inkomen, betrouwbare man. Terwijl ik op zijn minst wel fysiek in haar was geïnteresseerd (sowieso altijd al het geval met de dames waar ik mee afspreek. Sex is prima, een relatie...dat moeten we even bekijken).

We spraken dus af na een weekje of 2 mailen. Op het bekende neutrale terrein, in een grand café waar de muziek niet te krijsend hard stond. Dat valt tegenwoordig niet mee om dat te vinden. Toen ik haar zag wist ik het al, dit wordt niets. Het was op zich geen onaantrekkelijke vrouw, maar ik voelde totaal niets. Ook, en dat was ook niet onbelangrijk, stond haar lichaamsgeur mij tegen. Ik zeg wel eens voor de grap, als ik een date afspreek, dat ik even moet 'snuffelen'. Ik zeg het grappig maar bedoel het eigenlijk wel serieus. Lichaamsgeur bepaalt voor een groot gedeelte de aantrekkingskracht tussen 2 mensen. Begrijp mij goed, ze was keurig gekapt, netjes modieus gekleed en strak in de make-up. En een geurtje op. Maar haar eigen geur stond mij tegen. Kan zij niks aan doen.

Voordat ik op date ging had ik onze mailwisseling nog even doorgenomen, alsmede haar profiel. Zo heb je wat gespreksonderwerpen. Het is altijd leuk als je laat blijken dat je persoonlijke onderwerpen van de mail en profiel onthouden hebt. Opvallend was ook dat ze goede wedervragen aan mij stelde. Ik heb avonden meegemaakt dat het alleen maar over de vrouw in kwestie ging, dat er totaal geen enkele vraag aan mij werd gesteld. Dat zijn behoorlijke afknappers (als het niet puur om de seks gaat natuurlijk. Als het alleen op seks uitdraait maakt het mij niet uit, al praten we over de temperatuur van kleuren en hoe de chakra's er vandaag bij staan).

Maar goed, hier zat de sex er niet in, goed herkenbaar aan de lichaamstaal. Ze bleef afstandelijk. Evengoed best gezellige avond gehad. Toch nog uurtje of 2 gepraat, daarna kwam ze met een 1 of andere smoes over de oppas van de kinderen. De klik was er gewoon aan beide kanten niet, dat merkte je aan alles. Ik heb haar teruggelopen naar haar auto, en we wisselden een paar snelle zoenen op de mond uit. Dat was dan weer dat.

Opmerkelijk was dat ik de volgende dag een sms-je van haar kreeg waar ze in vertelde dat ze het een gezellige date vond en vroeg of ik interesse had in een tweede date. Ik heb haar vriendelijk bedankt, gezegd dat er wat mij betreft geen klik was en heel veel succes gewenst. Daarop kwam een sms-je dat ook zij ook inderdaad vond dat er geen enorme klik was. Waarom dan verzoek tot een tweede date vraag ik mij af..maar wellicht zag mijn achtergrond er te goed uit om het niet te proberen.