N. de weduwe en de huilebak

N. was een echte high class lady. Hoge sales functie, lease Audi A3, halflang geblondeerd haar, voorkomende en representatieve uitstraling, vlot gekleed, altijd keurig in de make-up en bijzonder vlot van de tongriem gesneden. Dat laatste merk ik wel vaker bij vrouwen in sales functies, die hebben meestal een enorm snelle babbel en altijd het hun (weer)woordje klaar. Probeer tegen zulke vrouwen over het algemeen niet te liegen want ze hebben het gelijk door. Of je kletst jezelf binnen 3 minuten gegarandeerd muurvast.

Via mail het eerste contact gelegd en vrij snel afgesproken in een bar/restaurant in haar woonplaats want ik kreeg al snel door dat ze niet zo van het lange mailen was. Ze had nog niet veel date-ervaring en dat bleek nu ook weer mijn geluk. Toen ik haar voor het eerst zag was het al duidelijk: een leuke knappe aantrekkelijke iets oudere vrouw met lange benen. Helemaal goed.

We raakten al snel verwikkeld in een geanimeerd gesprek en kwam langzamerhand meer over haar verleden te weten. N. was helaas al jong weduwe geworden. Haar man was een paar jaar geleden plotsklaps overleden en ze kwam met 3 jonge kinderen er alleen voor te staan in het leven. Ze waren pas getrouwd en zaten net in een nieuwe woning, binnen korte tijd enorme tegenslagen dus. Maar ze treurde niet lang en ging niet bij de pakken neerzitten. Met onverwoestbaar optimisme had ze zich vervolgens door het leven geslagen. Het moederschap van 3 jonge kinderen en een drukke baan kon ze opmerkelijk goed combineren en dan had ze daarnaast ook nog een grote kennissenkring. Een doorzetter met een vrolijke inborst die niet van opgeven weet, zo is ze in mijn herinnering achtergebleven.

Na het overlijden van haar man had ze nog 1 relatie gehad van een paar jaar, deze ook opgeduikeld via een datingsite, maar dat bleek echt een loser eerste klas te zijn. Zelfingenomen, narcistisch, egoïstisch en ook nog een huilebalk. Kortom, een vierde kind er bij. Daar zat ze helemaal niet op te wachten dus na een paar jaar uitgemaakt. Dat was vrij recentelijk gebeurd maar hij had zich daar kennelijk nog niet helemaal bij neergelegd.

Het klikte erg goed tussen ons. Het gesprek was niet alleen maar 1 richtingsverkeer, ze vroeg mij de oren van het hoofd en ik kon het allemaal maar net aan bijbenen. Ik moet altijd even nadenken voordat ik wat zeg en zij was dan al weer 3 vragen verder. In een sneltreinvaart werden de vragen op mij afgevuurd en ik hoopte maar dat ik de toets der kritiek een beetje doorstond. In haar hoofd werden complete a4-tjes aan eisenlijsten doorlopen.

Na een lange avond kletsen en veel lachen vroeg ze of ik mee naar haar huis ging om wat te drinken. Normaal weet je het dan wel als man, dat wordt sex, maar in dit geval bleef het bij een drankje en wat aanrommelen. Geen probleem want ik wilde graag een 2e keer met haar afspreken om haar beter te leren kennen. Ze was knap, vlot, intelligent en humoristisch, ik was allang tevreden..

Voor een 2e date besloten we uit eten te gaan. Ik had nabij haar woonplaats een heel goed restaurantje met veel zorgvuldigheid uitgekozen. Dit was in haar geval belangrijk want door haar werk en haar sociale contacten ging ze heel veel uit eten en zulke vrouwen zijn dan erg kritisch op het gekozen etablissement. Het is van belang om  niet de eerste de beste kebab-boer uit te zoeken.

Door de eerste date wist ik waar ze woonde en bood aan om haar op te halen zodat ze een glaasje kon drinken. Dat is een tactische zet van mij, zorgen voor voldoende alcohol in een dame is tijdens een date altijd erg belangrijk. Ze vroeg waar we naar toe gingen met het oog op de kleding. Ik had tijdens mailtjes over en weer opgemerkt dat 'sexy altijd goed is'. Nou, ik werd niet teleurgesteld. Strakke sexy zwarte waxbroek, vlot sexy blousje en weer keurig gekapt en opgemaakt. Een genot voor het oog. Wat is het toch altijd ontzettend aangenaam om met een knappe en aantrekkelijke vrouw aan je zijde uit te gaan.

Het restaurantje was een schot in de roos en ze vond het eten erg geslaagd. Na een erg gezellige avond gingen we naar haar huis en we wisten allebei wat er aan zat te komen. Wel waren haar kinderen aan het slapen dus we moesten rustig en stil doen. Zonder licht aan te doen slopen we naar boven en begonnen te vrijen.  Er kwam een goede passionele wisselwerking op gang, zeker als je nagaat dat het de eerste keer was. Gewoon een hele fijne belevenis. Naderhand klikte ik het bedlampje aan en staarde meteen in de ogen van levensgroot portret van haar overleden man die op het nachtkastje stond. Ik moest even slikken, die had gewoon staan toekijken wat ik allemaal met zijn vrouw aan het uitspoken was en dat was nogal wat. Ik ben niet bijgelovig maar...gaf toch een wat luguber tintje aan een verder erg geslaagde avond.

Op de derde date leek er wat veranderd te zijn. Bij uitvragen bleek dat haar voormalige ex -de huilebalk- zich niet bij zijn lot had neergelegd en weer actief contact met haar zocht. Hij belde, sms’te, mailde, huilde bittere tranen en snikte of ze alsjeblieft weer terug naar hem wilde keren. Ze verzekerde mij echter dat zij 100% klaar met hem was.

Omdat ik de vorige keer had getrakteerd wilde ze iets terugdoen en nam mij op haar beurt mee naar een restaurant. Het was best gezellig, lekker eten en fijn gepraat maar de vonk en de chemie van de vorige keer ontbrak. Of ze zag mij niet meer zitten of de huilebalk had zich er toch tussen weten te wringen, het was het 1 of het ander.

Op de weg terug naar huis gaf ze aan dat we niets konden doen vanwege haar 'maandelijkse ongemak'. Ik hoor dat regelmatig, het kan natuurlijk altijd maar ik heb het idee dat het hoofdzakelijk door vrouwen als excuus wordt gebruikt om die gelegenheid niet met elkaar naar bed te hoeven gaan. Zo ook nu. Het vonkje was aan haar kant overduidelijk gedoofd. We knuffelden nog wat voor de vorm maar ik wist instinctief dat dit de laatste avond was dat we samen zouden zijn. Waarschijnlijk had ze dit etentje alleen gedaan doordat ik de vorige keer had getrakteerd op een etentje. Het was wederom een verloren avond.

Ik hoorde een tijdje niets van haar, altijd een slecht teken, en besloot ook geen contact meer te zoeken. Op een gegeven moment kreeg ik nog een enkel sms’je dat ze wat tijd nodig had om van huilebalk los te komen (die snotterde nu klaarblijkelijk meerdere keren op een dag haar telefoon vol) en dat ze daarna weer contact zou opnemen. Ze ging nu met vakantie.

Daarna nooit meer iets van haar gehoord. Echt heel jammer dat het zo moest lopen. Ik weet nog steeds niet waarom het nou met de derde date misliep terwijl het op het eerste gezicht zo goed klikte. Was huilebalk er nou in geslaagd om toch haar hart weer te winnen? Of viel ik bij nader inzien zo tegen? Ik wil het eigenlijk niet weten. Ik zou het niet aankunnen om te horen dat ze desondanks alles toch weer voor hem heeft gekozen. Sommige kleine kinderen krijgen helaas altijd hun zin..