De man achter het drankje

Omdat ik het zowel privé als op mijn werk erg druk heb hou ik vrij weinig tijd over om uit te gaan en daar nieuwe contacten op te doen. Sowieso heb ik zeer weinig kennissen en die ik heb zijn reeds lang en breed gesetteld  Zeikwijf, kids, Opel Zafira, middenwoning in een bloemkoolwijk, hoekbank van ikea...die zitten niet op de wilde plannen van een vrijgezel als ik te wachten. En dan nog. Ik heb in het uitgaansleven moeite om subtiele signalen van vrouwen op te pikken, als die er al zijn, en moeite om daarna op een vrouw af te stappen. Ik ben vrij gevoelig en kan lastig omgaan met de afwijzing die meestal volgt. Ik benader daarom een vrouw bij voorbaat liever niet (meer) in het openbaar. Het is gewoon te pijnlijk voor mij om telkens een blauwtje te lopen.

Daarom het internet opgegaan want anders blijf je alleen, ze bellen tenslotte niet bij je aan. Het internet is veiliger, makkelijker en je kunt iemand een beetje beter leren kennen alvorens elkaar te ontmoeten. Dat vind ik een stuk prettiger dan in een kroeg. Eigenlijk is het internet een uitkomst als je in het dagelijks leven niet zo snel contact legt. Het is ook makkelijker, een berichtje is zo gestuurd en als de dames niet antwoorden of reageren doet het geen pijn. Nou....in ieder geval minder..

Helaas ben ik geen George Clooney, Orlando Bloom, Chris Zegers of Brad Pitt. Zelfs niet bij benadering. Ik ben geen lange, knappe, charismatische, charmante en innemende man met een goede baan, blakend van het zelfvertrouwen, schitterende glimlach op de brede ongeschoren kaken en links en rechts uit de voegen knappend van het testosteron. Ook weer niet afstotelijk, maar zeker niet knap en *absoluut* geen vrouwenmagneet. Dat is een nadeel, want de digitale datingwereld is keihard voor een op zijn best doorsnee man. Om toch mijn kansen in de datingwereld te vergroten heb ik bepaalde aspecten van mijzelf aangepakt, want het is met name in dit wereldje van belang dat je er een beetje voordelig uitziet. Uiterlijk is daar in de eerste instantie alles. Daar kom je wel achter als je je foto op een site plaatst.

Om te beginnen heb ik mijn ogen laten laseren zodat ik die vervloekte rotbril kwijt was. Dat is al een stuk beter, veel eerder moeten doen. Ik ben gaan lijnen om wat overtollige kilo's kwijt te raken. 2x per week naar de sportschool om bovenbouw, buik en benen te trainen. 1 keer in de week onder de zonnebank om het kantoortintje om te toveren in een gematigd bruin tintje (ik raad met klem aan hier niet door te schieten). Klein stoppelbaardje laten staan. Haar halflang laten groeien. Verzorgd gebit. Paar foto's laten maken door een professionele fotograaf. Aantrekkelijk en zelfverzekerd profiel gemaakt en door laten schemeren dat ik een goede baan heb. Het geeft niet dat je in je profiel je (iets) beter voordoet dan je bent, zie het als een soort sollicitatiebrief.

Vervolgens mijn profiel op verschillende datingsites gezet. Het is niet zo dat de mail nu met bakken tegelijk binnenkomt, en dat op elk berichtje wat ik stuur ik reactie krijg, maar ik mag naar mijn maatstaven gematigd tevreden zijn. Af en toe spontaan een berichtje van een vrouw (altijd leuk, geeft een ego boost, al zijn de dames in kwestie helaas vaak niet aantrekkelijk genoeg) en op de 20-30 berichtjes die ik stuur krijg ik altijd wel 1 of 2 reacties. Een reactie houdt echter nog zeker geen date in, dus die ratio is nog wat slechter, maar ik probeer toch wel 1 keer in de 2 weken een date te hebben. Je moet dan wel zeer veel vrouwen tegelijkertijd aanschrijven, het is dus hard werken. Een date die uiteindelijk uitmondt in sex komt nog veel minder voor. Dus inderdaad, mijn sexleven staat op een zeer, zeer laag pitje. Maar ik heb geleerd om met extreem weinig tevreden te zijn. Dat moet wel, de vrouwen staan immers niet voor je in de rij.