R. zat klem tussen hoop, vrees en onzekerheid

R. was een oudere dame die ik aanschreef. Op de foto's was een knappe aantrekkelijke vrouw van middelbare leeftijd te zien, met een flinke bos haar en een slanke bouw.

We konden het al heel snel heel goed via de mail met elkaar vinden. Het bleek een lieve, aardige, verlegen en integere vrouw met 1 inwonend kind te zijn die al een flink aantal jaar geleden was gescheiden. Zoals gezegd, ze was aardig maar af en toe kwam ze erg onzeker en beetje argwanend over. Ze peilde mij langdurig via mail voordat ik uiteindelijk met een voorstel dorst te komen om te daten. Daar stemde ze dan wel weer enthousiast mee in.

Een paar dagen voordat we elkaar zouden ontmoeten kreeg ik ineens plotsklaps -zonder opgaaf van reden- een afbericht. Na wat doorvragen bleek het volgende aan de hand te zijn: mijn profiel op de datingsite stond (logisch) nog open maar ze was erg onzeker geworden door de vrouwen die in de tussentijd mijn profiel bekeken. Om een of andere redenen kunnen op die specifieke site andere bezoekers de bezoekersstatistieken van jou inzien. Als een stukje zelfbescherming besloot ze derhalve om de date niet te laten doorgaan. Ze redeneerde als volgt: ik had volgens mijn bezoekersstatistieken genoeg vrouwen om uit te kiezen (!). Ze moest eens weten.

Ik was verbijsterd en had dat niet zien aankomen. Ook was de aanname van haar totaal verkeerd, de vrouwen die mijn profiel inkeken heb ik lang niet allemaal contact mee, dat mocht ik willen. Normaliter, als ik een dergelijk afbericht ontvang haak ik af want graag of niet. Maar het contact met R. verliep tot voor kort zo goed, de klik was er echt, dat ik het nog een kans wilde geven.

Dus ik stuurde haar een verzoek met uitleg en met de vraag of ze haar besluit wilde heroverwegen. Kort daarna kreeg ik een mailtje dat ze achteraf vond dat ik gelijk had en dat ze dat niet zo snel had mogen beslissen dat de date niet doorging. Date gered. Ik was enerzijds opgelucht maar had aan de andere kant klonk inmiddels wel een alarmbelletje in mijn hoofd. Iemand die zo snel wisselde van inzicht en mening moest wel heel onzeker of erg wispelturig zijn. Ik nam mij voor op te passen wat ik tegen haar zei, zulke mensen kunnen ontzettend gevoelig zijn voor bepaalde directe uitspraken.

We spraken af in een weekend dat haar kind niet thuis zou zijn en ik werd gelijk bij haar thuis uitgenodigd. Ergens wel apart voor zo'n schuchtere onzekere vrouw, die kijken meestal eerst even de aap uit de boom, maar wellicht wilde ze wat goedmaken. Ze zou voor ons koken en ik zou een wijntje meenemen, kortom alle ingrediënten voor een leuke, gezellige en ongedwongen avond waren aanwezig.

Een nadeel was wel de afstand. Ze woonde aan het andere kant van het land en een enkele reis zou meer dan 2 uur duren. Maar ik ben wel wat gewend. Iets meer dan 2 uur later arriveerde ik bij een middelgroot appartementencomplex. Het was 1 van de betere die ik in de loop der tijd heb gezien. Het zag er allemaal netjes uit, ruim opgezet met veel groen. 1 van de betere buurten. Een buurt vertelt veel over de vrouw in kwestie.

Ik belde aan en ik een wat oudere, elegante en slanke dame met enorme lange benen deed open. Goed figuur, leuke kop, vlot gekleed, helaas vrijwel geen borsten maar je kan niet alles hebben. Het was prachtig weer dus we gingen buiten op het balkon zitten en paar uur gezellig gekletst voordat we aan het eten begonnen.

Het verdere verloop van de avond was voortreffelijk. Het was een knappe vrouw, we konden erg goed praten en er was duidelijk sprake van een wederzijdse klik. Na wat onwennigheid kwam ze uiteindelijk helemaal niet teruggetrokken of verlegen over. Verder viel het wijntje goed, het eten was redelijk lekker (laten we eerlijk zijn: je zegt tegen haar dat het geweldig lekker is). Het ging allemaal zo voorspoedig dat ik zo langzamerhand al eens begon te piekeren over een goed zoenmoment. Naar het bleek, zij ook.

Toen de avond begon te vallen gingen we naar binnen en met een drankje namen we plaats op de bank en keuvelden wat verder. Ze ging gelijk naast mij zitten en dat is altijd een goed teken. Ik begon haar voorzichtig te zoenen, we begonnen wat te friemelen en om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk in bed beland. Ik vond het geen geweldige seks, da's meestal nooit de eerste keer, maar zij vond het in ieder geval erg fijn. Het was al weer een tijdje geleden voor haar, ik maak dat vaker mee. Na een flink aantal uren samenzijn uiteindelijk in de auto gestapt en naar huis gegaan. Perfecte avond, kon zo in het boekje. Zo voel je weer dat je leeft.

Ik was desondanks alles niet verliefd maar ik vond het zeker een erg leuke vrouw, dus ik wilde wel contact houden. Dus gelijk sms'je gestuurd dat het erg gezellig was en voor herhaling vatbaar. Al gauw spraken we voor een 2e keer af en dat was 2 weken later. Tussentijds nog wat mailtjes gestuurd, maar deze werden al wat korter. Logisch als je fysiek afspreekt. Wat heeft het voor nut om uitgebreide verhalen via de mail op te hangen als je elkaar toch over een paar dagen ziet.

Ik had bij het eerste afspraakje beloofd dat ik haar de volgende keer uit eten zou nemen. En zo geschiedde. Heerlijk uit eten geweest, tijdje fijn op het terras gezeten, gepraat, gewandeld en gezoend...toen in de auto naar huis en goede seks bij haar thuis gehad, het werd al beter. Seks wordt altijd beter als je beter op elkaar ingespeeld raakt. Een fantastische date met alles er op en er aan, kon allemaal niet beter. Ik genoot bewust van elk moment, want ik wist bij mijzelf: hoe lang zou dit nu weer duren. Dat was een vooruitziende blik.

Het contact begon daarna namelijk vrij snel te verwateren. Door omstandigheden konden we elkaar na de 2e afspraak een aantal weken niet zien en dat is meestal killing voor een pril begin. Hoewel we wel trachtten af te spreken lukte dat dus niet. Wel veel ge-sms't, maar het mocht niet baten. Ik kreeg ook een beetje de indruk dat ik bewust op afstand door haar werd gehouden, misschien was ze op haar beurt ook niet zeker van haar gevoelens. Op een gegeven moment hoorde we niets meer van elkaar, ik had ook al het idee dat het van haar kant uit behoorlijk bekoeld was. De afstand (2 uur rijden) hielp natuurlijk ook niet. Elkaar even snel bezoeken ging niet, moest allemaal gepland worden.

Dus dit liep uiteindelijk op niets uit, het stierf een stille dood. Ik was niet verliefd dus zo'n ramp vond ik het niet. Het gescharrel was leuk voor zolang het duurde. In bepaalde gevallen zijn slechts 1 of 2 dates genoeg...en is meer niet nodig. Het waren 2 fijne zomeravonden die ik graag koester in mijn herinneringen.